„Minecraft“ – vieno žmogaus hitas

Didžiosios kompiuterinių žaidimų kompanijos – pavyzdžiui EA ar „Activision“ – kurdamos pasaulinius hitus pasitelkia tūkstančius specialistų. Tačiau pasaulinį pripažinimą gali pelnyti ir vieno žmogaus darbas. Tai įrodė Markus Persson (žinomas kaip „Notch“) – jo sukurtas žaidimas „Minecraft“ 32 m. švedui jau spėjo atnešti 75 mln. JAV dolerių pelną. Įdomu tai, jog žaidimas vis dar yra beta stadijoje.

Anot Perssono, jis kūrė žaidimą tokiems kaip jis – užaugusiems vėlyvajame 80-ajame bei 90-ajame dešimtmetyje, kuomet kompiuterinių žaidimų rinka tik pradėjo pirmuosius žingsnius. Paprastas žaidimo principas, retro stilius, lengvai naudojamas įrankių komplektas, leidžiantis kurti viską, ką įsivaizduoji – pvz. kasti tunelius ir statyti blokus pikselinėje kūbelių aplinkoje – sužavėjo milijonus žaidėjų visame pasaulyje.

2009 m. pirmą kartą pristatęs žaidimą Pressonas nuolat tobulina jo savybes ir informuoja žaidėjus – vien „Twitter“ jis turi daugiau nei 400 tūkst. fanų. Žaidimą žaidžia daugiau nei 4 mln. žmonių visame pasaulyje. Jų neatbaido ir kaina. Tiesa, ji nedidelė – alfa versija kainuoja 10, o beta versija – 15 eurų.

Šiuo metu Perssonas vadovauja nedidelei – trylikos žmonių kompanijai. Jie ne tik tobulina „Minecraft“, bet ir turi planų kurti naujus žaidimus, skirtus „Xbox 360“, „iOS“ ir „Android“. Gauti turtai mažai kuo pakeitė patį Perssoną – nors jis įsigijo prabangesnį būstą, vis dar žaidžia kompiuterinius žaidimus – anot jo, užsiima daug lėšų nereikalaujančiu pomėgiu.