Mobiliosios vietos teatre

Mobiliosios technologijos veržiasi į daugelį gyvenimiškų sričių ir pomėgių, tačiau teatre jos nepageidaujamos. Čia jūsų maloniai paprašys išsijungti telefoną ar kitą mobilųjį įrenginį, kad ir ką atsinešėte su savimi. Vis tik, Bostono teatras nusprendė atsisakyti senosios tradicijos ir įkūrė specialias vietas „tweet seats“, kuriose žiūrovai galės laisvai naudotis mobiliuoju telefonu.

Kritikai nuogąstauja, jog tokie žiūrovai trukdys dėmesį kitiems. Tačiau idėjai entuziastingai pritaria naujoji vartotojų karta, kuri užaugo naudodama socialinius tinklus tam, kad greitai dalintųsi žiniomis ir įspūdžiais.

Naująja paslauga teatrai tikisi pritraukti jaunąją kartą. Beje, teatrai turi ir dar vieną paskatą – jie tikisi, jog žmonės ne šiaip sau „sėdės“ socialiniame tinke, bet tiesiai iš salės dalinsis įspūdžiais apie stebimą koncertą, pasirodymą. Taigi, moderniu būdu populiarins kultūrą.

Tiesa, „mobilieji“ žiūrovai dar neišstums tradicinių teatro lankytojų. Teatrų teigimu, „tweet seats“ bus įrengtos (atitinkamai pagal teatro salių architektūrinį išplanavimą) atskirose zonose, kad netrukdytų įprastinėse vietose sėdintiems žmonėms.

Bostono pavyzdžiu pasekė ir naują paslaugą taiko (ar svarsto jos galimybę) kiti teatrai bei koncertų salės. Tačiau Bostonas nėra „tweet seats“ pionierius. Prieš dvejus metus Kanzaso miesto operos teatras buvo rezervavęs šimtą tokių vietų Gilbert &  Sullivan‘s „HMS Pinafore“ spektakliui. „Tweet seats“ vietas taip pat siūlė Norma Terris teatras Česteryje (Didžioji Britanija), Releigh miesto baleto bei Dayton operos teatrai (JAV)

Tiesa, naujosios mados vaikosi ne visi. Štai net ir modernius, improvizuotus spektaklius pristatantys teatrai sakosi išimčių „Twitter“ kartai nedarysiantys. Vis tik, rinkos ekspertų manymu, siekiant prisivilioti naująją kartą teatrai  vienu ar kitu būdu turės „modernizuotis“. Anot jų, pavyzdys gali būti Niujorko Metropolitano operos teatras, rengiantis gyvas HD vaizdo transliacijas, kurias galima stebėti iš kino teatro salės netgi ir Lietuvoje.