Startup‘ai socialinėje erdvėje – pirmieji žingsniai

Visame pasaulyje populiarėjantys startup’ai – nauji ir visiškai originalūs verslai – tampa puikia galimybe praplėsti savo veiklą ir žinoma, gauti iš to naudos. Kaip ir kiekvienam verslui, taip ir startup’ams vis svarbesnė tampa socialinė erdvė. Jei jaučiatės anti-socialūs ir galvojate, jog toliau ramiai gyventi – pagalvokite dar kartą. O nusprendę užkariauti socialinę erdvę, susipažinkite su 11 žingsnių, kuriuos startup’ai privalo pereiti, jei nori sulaukti sėkmės.

– Jei kuriate stratup’ą, stebėkite rinką. Kompanijos kuriasi ir subyra kiekvieną dieną, todėl stebėdami rinką sužinosite apie kitus, analogiškus startup’us. Nepamirškite patikrinti ir iš pirmo žvilgsnio nesusijusias rinkas. Taip galite atrasti techniką, kurios nenaudoja jūsų konkurentai.

– Eikite visur, kur žmonės. Šiandien visus juos susirinkęs „Twitter” ir „Facebook”. Jei jūsų ten nėra, nedelskite ir registruokitės tuoj pat. Būtent ten rasite idėjų. Jei norite siūlyti paslaugas kitoms įmonėms – leiskite laiką „LinkedIn”, apsvarstykite ir „YouTube” ar „Flickr” teikiamas vizualines galimybes.

– Būkite aktyvūs, bet ne per daug. Rašykite tik tuomet, kai turi ką pasakyti. Kiekvienas turi savo asmenines taisykles, kiek jis turėtų būti aktyvus, tačiau nereikia nusileisti iki „Ei, kaip sekasi?” lygio, nebent jūs Ashton Kutcher :)

Ashton Kutcher

– Būkite aktyvūs, tik per daug neišsiplėskite. Jei turėsite daugiau nei 5 skirtingų socialinių tinklų profilius, galite nespėti „prižiūrėti” visų. 1-3 aktyvūs profiliai daug geriau nei daugybė „apmirusių”. Nieko nėra blogiau, nei neaktyvus įmonės puslapis – tai nekelia pasitikėjimo, o vartotojams atrodo, kad „numirė” ir bendrovė veikla.

– Kurkite ryšius ir komunikuokite su vartotojais taip, tarsi jie būtų nauji draugai. Tačiau nedarykite to perdėtai ar desperatiškai. Teisingas požiūris pritrauks dėmesį, o išlikę ramūs atrodysite taip, tarsi puikiai žinote ką darote.

– Socialiniai tinklai sukurti ne dėl jūsų verslo – jų funkcija jungti žmones. Todėl nelaikyti socialinių tinklų savo bendrovės skelbimų lenta. Neužverskite pertekline, neįdomia informacija, „nepostinkite” dešimties žinučių per dieną.

– Neužtenka tik pridėti žmones prie draugų. Net ir tūkstančiai paspaustų „like” negarantuoja ištikimybės, jei nesistengsi kurti bendruomenės. Išlaikykite savą bendruomenę aktyvią – reaguok į jų nuotaikas, bendrauk, palaikyk tiesioginį ryšį.

– Be vertingų pašnekesių ir naujienų, negailėkite pasiūlyti prizų. Jūsų „sekėjus” sužavės ir smulkios dovanos, svarbu, kad jos atspindėtų jūsų kompanijos veiklą, siekius.

startup’o taisyklės

– Nuo reklaminio lapelio ir elektroninio pašto parašo – viskas atspindi jūsų prekės ženklą. Tam turi įtakos ir jūsų veikla socialinėje erdvėje. Jei jūsų startup’as susijęs su drabužiais, kalbėkite apie madą. Nesvarbu ar jūsų veikla susijusi su maistu, automobiliais, technika ar socialiniais dalykais – visuomet reikia žinoti kokia jūsų tikslinė auditorija ir įsitikinti, kad jūsų įvaizdis atspindi jų lūkesčius.

– Nustatykite savo konkurentus ir stebėkite jų veiklą. Būkite jų vartotojais ir įsitikinkite asmeniškai, kas veikia, o kas ne. Jų silpnybės taps jūsų stiprybėmis.

– Niekas nesako, kad bus lengva populiarinti startup’ą – tai dažniausiai bus tik papildoma veikla jūsų darbiniame grafike. Neprivalote gyventi „Twitter”, tačiau stenkitės skirti laiko savo profiliui kiekvieną dieną. Tai galite daryti ir mobiliuoju telefonu kavos pertraukėlės metu.

Galiausiai prisiminkite, jog pristatydami savo startup’ą turite jaustis taip, tarsi pristatinėtumėt save.