Saulės energija varomas laivas

Hibridiniai saulės energija varomi automobiliai sulaukia didelio susidomėjimo, bet tokia automobilio idėja jau seniai nebėra naujiena. Tačiau ar žinote, kad gamintoja „Toyota” savo automobilius į užsienio šalis nuo šiol gabens saulės energija varomu krovininiu keltu?

Saulės energija varomas laivas

Dar 2008 m. kompanija pradėjo eksploatuoti „Auriga Leader” – 60 tūkst. tonų laivą, kuris gali transportuoti daugiau nei 6200 automobilių vienu metu. Tuo metu laive buvo sumontuoti didžiuliai saulės elementai, kurie turėjo sumažinti CO2 dujų išmatimo kiekį ir taupyti kurą kursuojant Ramiajame vandenyne.

Bandymų metu saulės energijos elementai pagamino daugiau nei vieną procentą laivo sunaudojamos elektros energijos – tai mažas procentinis kiekis, tačiau jis galėjo sutaupyti net 13 tonų kuro. Kita vertus, tokiuose dideliuose laivuose saulės energija ne visuomet buvo patikima kaip alternatyvus energijos šaltinis – didelė dalis tokios energijos gamybos priklausydavo nuo debesuotumo.

„Net ir nežymūs vėjo pokyčiai galėjo turėti didelės įtakos pagaminamos energijos kiekiui. Mėginimas padidinti saulės energijos galią bei nepriklausomybę nuo debesuotumo galėdavo sukelti energijos tiekimo problemų”, – teigė NYK, „Anriga Leader” operatorius Japonijoje.

Saulės energija varomas laivas

Inžinieriai tyrė, kokios įtakos išplėstas fotogalvaninių elementų kiekis turi laivo veikimui, tačiau pastebėjo, jog tai vis tiek neišsprendė debesuotumo ir audrų problemos. Mokslininkai, tuo tarpu, siūlė panaudoti sausumos saulės energijos gamybos stotyse taikomą sprendimą – labai dideles baterijas, kuriuos leidžia apsirūpinti energija net ir tuomet, kai saulė nešviečia.

Vis tik, atnaujinta „Auriga Leader” išplausk šį mėnesį su hibridine saulės energijos sistema, kuri buvo tobulinama nuo 2009 m. Laive įmontuoti masyvūs nikelio-vandenilio elementai, kurios pagamino kompanija „Kawasaki Heavy Industries”. Baterijų įkrovimas ir iškrovimas paremtas laivo energijos poreikiu ir saulės elementų gaminamu elektros kiekiu.

Paskutiniai naujosios sistemos testai buvo sėkmingi – „Kawasaki Heavy Industries” ir NYK tikisi, jog komercijai pritaikyta sistema padės sumažinti CO2 emisijos kiekį ir degalų naudojimą laivuose. Dabar, norėdami nuplaukti vieną mylią, tokie laivai sunaudoja 120 galonų degalų.