Raizgalynė ar sumani verslo idėja?

Norėdamos išlikti konkurencinėje kovoje, parduotuvės ir kavinės privalo ieškoti neįprastų būdų privilioti lankytojus. Tai suprato ir Vankuverio (Kanada) kavinė „Ethical Bean Coffee Co”, pasiūliusi neįprastą barkodą, kuris leidžia užsisakyti kavos dar važiuojant traukiniu.

QR kodai

Neįprastas kodas talpinamas traukinių reklamose – ryte į darbą važiuojantys Vankuverio gyventojai išmaniuoju telefonu nuskenavę kodą ekrane pamato kavinės meniu ir gali užsisakyti kavos, kuri jų lauk jau atvykus į „Ethical Bean Coffee Co”. Šis sumanymas sulaukė didelio populiarumo – tai itin patinka skubantiems žmonėms, kurie išvengia stovėjimo eilėse.

Šis „Ethical Bean Coffee Co” sumanymas nėra naujas. Nemažai kompanijų naudoja panašius barkodus – juos talpina reklamose, asmeniškai adresuotuose laiškuose, produktų įpakavimuose ir daugelyje kitų, lengvai pastebimų vietų. Kiekvienas, mobiliuoju telefonu nuskenavęs tokį kodą, gali išvysti nuorodą į kompanijos interneto svetainę, vaizdo klipą ar nuolaidų sąrašą. Kaip ir „Ethical Bean Coffee Co”, dauguma kompanijų teigia, kad tokia naujovė joms atneša naudos.

Dauguma kompanijų imasi kur kas įmantresnių veiksmų ir siekia, jog nuskenavus kodą, vartotojui būtų pateikta interaktyvi medžiaga – apklausa, ar „virusinis” filmukas. Dar kiti kodus talpinti ant produkcijos įpakavimų. Štai „Ethical Bean Coffee Co” kodais puošia kavos maišelius ir su vartotojais, nuskenavusiais kodą, pasidalina kavos pupelių skrudinimo receptu.

Vis tik, nei viena naujovė neprigyja be iššūkių. Verslininkai dažnai turi mokyti vartotojus kaip tokiais kodais naudotis. Nors daugumoje išmaniųjų telefonų programėlės, gebančios skaityti šiuos kodus, yra įdiegtos automatiškai, net ir tokio populiaraus telefono kaip „iPhone” vartotojams tenka atsisiųsti papildomą programinę įrangą, norit pamatyti, kas slypi po hieroglifus primenančiu kodu.