Patarimai pradedantiems bėgioti

Šiltėjant orams mieste kaip grybai po lietaus pasirodo sveikuoliai. Jei norite prisijungti prie jų ir pradėti bėgioti – jums pravers keli patarimai. Svarbu žinoti, kad bėgioti niekada ne vėlu, nesvarbu, kiek jums metų. Bėgiojimas suteikia energijos, sumažina širdies smūgio tikimybę, pagerina miegą, padeda numesti svorio.

lengvosios atletikos sprinto

1. Prieš pradedant bėgioti, patariama pasikonsultuoti su gydytoju. Tai itin svarbu dėl viršsvorio, širdies bei kvėpavimo problemų kenčiantiems žmonėms, taip pat tiems, kam per keturiasdešimt.

2. Naudokitės specialiomis programomis, padedančiomis bėgikams nustatyti tinkamą bėgimo tempą ir nuotolį. Viena tokių programų yra „RunKeeper”, kurią surasite visuose telefonuose su „Android” operacine sistema. Ji padės tiek daryti pažangą, tiek nepersitempti.

3. Pradėkite nuo ėjimo. Daugelis klysta manydami, jog bėgioti galima bet kaip. Specialistai rekomenduoja pradėti nuo vaikščiojimo ir tik tuomet palengva pereiti prie bėgimo.

4. Pasitikrinkite pulsą. Bėgikai dažniausiai seka tik savo svorio kaitą, tuo tarpu širdies veikla pamirštama. Sportas padeda reguliuoti širdies veiklą, tačiau netinkamas bėgiojamas gali pakenkti.

5. Klausykitės savo kūno. Natūralu, jog pabėgioję būsite pavargę, kartais skaudės raumenis. Tačiau jei bėgiojant ar po to jaučiatės apsvaigęs, kamuoja krūtinės ar kojų skausmas- nenumokite į tai ranka. Tokiu atveju geriau sumažinti bėgimo krūvį ir pasikonsultuoti su gydytoju.

6. Neskubėkite. Bėgikai, susikoncentravę tik į greitį, greičiau patiria traumų, persitempia. Kad ir kaip paradoksaliai tai skambėtų, kuo lėčiau pradėsite bėgti – tuo greitesni tapsite.

7. Sportuokite reguliariai. Geriau sportuoti tris – keturis kartus per savaitę po 30 minučių nei treniruotis dvi valandas kartą per savaitę.

Išsikelkite tikslą. Nebūtina turėti didelių ambicijų, tačiau visuomet smagiau dirbti, kai yra ko siekti ir pasiekti! Pasiekus tikslą, nepamirškite jo atšvęsti.

  • Brigita

    Labai geras straipsnis, dar pridurčiau, kad ir apšilimas yra labai svarbus, jeigu norite, kad taisyklingas bėgimas būtų. Bet šiaip patarimai geri.