Kaip nugalėti stresą „žaliuoju būdu“

Pasaulyje, kuris šiuo metu sukasi beprotišku ritmu, ramiam išlikti ne visada pavyksta. Stresas turbūt dažnas kai kurių iš mūsų palydovas. Kad ir kaip sunku bebūtų, tikrai neverta gerti raminamųjų ar kitokių „antistresinių“ tablečių. Padėti gali labai paprasti ir linksmi metodai.

Bučiuoti

Vieni iš „žalių“ nusiraminimo būdų, turbūt ir maloniausi, yra bučiniai, prisilietimai ir apsikabinimai. Šie eko užsiėmimai stimuliuoja smegenis, o jos išskiria „oxytocino“ hormoną, kuris ramina nervus ir mažina įtampą. Taigi po varginančios darbo dienos patariame pulti į mylimo žmogaus glėbį.

Rėkti

Dar vienas materialių sąnaudų nereikalaujantis būdas – keiksmažodžių vartojimas. Pasak Rytų Anglijos Norvičo universiteto mokslininkus, keiksnojimas mažina stresą ir pagerina darbo atmosferą. Tik, matyt, vertėtų jausti ribas.

įtrynimas

Kiek netikėtas metodas ir ne toks skanus kaip bučiniai – česnako valgymas. Pasirodo česnakas atpalaiduoja kraujagysles ir gerina apytaką – taip padėdamas malšinti stresą.

Rankos

Stresą nuima ir taškinis masažas. Pasak Honkongo Politechnikos universiteto mokslininkų, masažuojamas “hoku” – odelės atvartas, jungiantis nykštį su smiliumi, gali sumažinti stresą iki 39 proc. Taškinis masažas – tai „gyvybinių taškų“, išsidėsčiusių tam tikrose kūno vietose, masažavimas piršto galiuku. Jų yra aprašyta apie 700, bet dažniausiai naudojama apie 150. Tam tikros odos zonos sudirginimas sukelia atitinkamą tam tikro lygio reakciją, kuri pagerina organizmo energetinį balansą, stimuliuoja arba nuramina autonominę nervų sistemą, sumažina skausmą, nuima nervinę ir raumenų įtampą.

Tyrimai rodo, kad augalų ir gėlių auginimas taip pat turi teigiamą poveikį nuotaikai ir mažina stresą. Kapstymasis po žemę sodinant gėles tarsi perduoda dalelę Žemės turimos ramybės.

Daugau išminties šiuo klausimu galite pasisemti Planetgreen.com tinklapyje.